Roku Pro Series TV review: helder en gemakkelijk te gebruiken

Toen mijn man en ik verruilde onze Vizio OLED voor een Roku Pro Series QLED en zette hem aan, we snakten allebei naar adem. Zelfs mijn twee kinderen (7 en 9 jaar) waren gefascineerd toen ze erbij betrokken raakten Steven Universum. “Waarom ziet het er zo uit beter nu?” vroeg mijn dochter.

Het verschil tussen OLED en QLED is voelbaar (zoals je ook kunt lezen in onze TV-gids kopen). OLED-technologie is prachtig, maar geschikt voor echt zwarte zwarttinten; het is het beste als u films kijkt of games speelt in een geoptimaliseerde, donkere omgeving zoals een thuisbioscoop. QLED is gewoon… helderder. Het maakt een enorm verschil als je 7 of 9 jaar oud bent, tekenfilms kijkt terwijl je op de bank springt terwijl je wacht op het avondeten, of als je een moeder bent die met je hond op de bank een stukje van de Copa America probeert te vangen terwijl je werkt .

Dit is de eerste van de zelfgemaakte Roku-tv’s (Roku-tv’s die vóór vorig jaar zijn gemaakt, zijn door andere bedrijven gemaakt, alleen met een Roku-brein). Mijn collega Parker Hall testte het instapmodel Roku TV, de Plus-serie, en was erg onder de indruk. Sinds een maand testen mijn familie en ik de geüpgradede Roku Pro-serie en we zijn ook enthousiast.

Gebruikersvriendelijk

Afgezien van de specificaties en prestaties, een van de belangrijkste redenen waarom je een Roku koopt iets komt omdat het gemakkelijk te gebruiken is. Ik vond mijn Vizio OLED erg leuk en accepteerde gewoon dat elke keer dat ik hem aanzette, ik vijf minuten moest besteden aan het doorzoeken van de Vizio Smart-interface en het rommelen met kabels als ik op mijn gaming-pc wilde spelen.

Met een diepe zucht van verlichting sloot ik mijn Sonos-soundbar, PS5 en gaming-pc aan op de Roku TV en keek hoe alles gewoon… in de Roku-interface verscheen. (Hij heeft twee HDMI 2.1-poorten, HDMI eARC-, USB-A-, USB-C- en kabelingangen.)

Alhoewel jij ik kan monteer hem, ik zet hem gewoon op onze consoletafel met de twee meegeleverde poten en hij past gemakkelijk. Het toevoegen van al uw apps (Netflix, Disney+, Fubo) duurt ongeveer evenveel tijd als klikken op de knop Kanalen toevoegen en inloggen op uw computer, wat in feite nul tijd is, tenzij u uw inloggegevens bent vergeten.

De eenvoudig te navigeren interface maakt het ook gemakkelijk om andere dingen te vinden om te bekijken. De interface van Vizio was zo rommelig dat mijn kinderen er vaak rechtstreeks naartoe gingen Steven Universum. CuriosityStream en PBS Kids zijn zo gemakkelijk te vinden op Roku’s tegels dat ze uiteindelijk meer educatieve inhoud bekijken, gewoon uit nieuwsgierigheid. Het was een onverwacht geschenk in de zomer, wanneer alle kinderen in de buurt gewoon tv keken in ons huis met airconditioning.