Apple Watch Series 10 review: Slaapapneumeldingen en een groter scherm

Op zijn 10e verjaardag staat de Apple Watch voor serieuze uitdagingen. Hoewel het nog steeds een van de populairste smartwatches en fitnesstrackers ter wereld is, is de markt voor wearables overspoeld met vervalsingen en wannabes. Dat gezegd hebbende, zijn er verschillende goede redenen om te upgraden naar de nieuwe Apple Watch, vooral omdat het Series 6-polsbandje compatibel is met de nieuwste watchOS-updates en er in principe hetzelfde uitziet als het gloednieuwe model. De oudere Series 6 heeft ook een bloedzuurstofsensor, een nu standaard gezondheidsfunctie die de nieuwste Apple Watches niet hebben vanwege een patentgeschil met gezondheidstechnologiebedrijf Masimo Corp. Ten slotte, en het meest verwoestend, krijgt de Apple Watch ook te maken met serieuze concurrentie van de Google Pixel Watch 3.

Na tien jaar besteed te hebben aan het definiëren van een nieuwe markt, is de Apple Watch simpelweg niet langer de enige smartwatch die er goed uitziet – of de enige smartwatch die het waard is om te bezitten.

Het bedrijf heeft de taak om de Apple Watch van dit jaar onweerstaanbaar te maken en heeft een heleboel upgrades doorgevoerd. De 10-serie wordt nu geleverd in een gepolijste gitzwarte afwerking die inderdaad erg glanzend is. De kast van het horloge is ook veel dunner en lichter, waarbij de nieuwe S10-chip enkelzijdig is om platter te zijn, en een helderder, groter groothoekdisplay. De Series 10 volgt nu uw ademhaling terwijl u slaapt en kan u vertellen of u mogelijk slaapapneu heeft. Hij laadt sneller op, heeft een nieuwe speaker, een nieuwe dieptemeter en een nieuwe watertemperatuursensor. En watchOS 11 is nog steeds het beste besturingssysteem voor horloges. Het is eenvoudig.

De Watch Series 10 verdient misschien geen ademloze bewondering, en ik ben er vrij zeker van dat Beyoncé geen domme foto’s gaat posten waarop ze hem draagt ​​(tenzij ze dat wel doet, in welk geval mijn fout), maar dit is nog steeds gewoon de beste smartwatch voor iPhone-gebruikers. Het ontbreken van een bloedzuurstofsensor is een aanzienlijke hindernis, maar uiteindelijk is het voor mij nog steeds het moeilijkste horloge om af te doen.

Grote uitzichten

Het meest verbazingwekkende aan de Series 10 is dat het scherm van het 46 mm-model daadwerkelijk is groter dan het display op de 49 mm Watch Ultra 2. Deze truc werd bereikt door een wonder van geometrie. De horlogekast heeft gebogen randen en het scherm loopt langs de zijkanten door, terwijl de Watch Ultra 2 een plat scherm heeft en een titanium kast die de hoeken beschermt tegen stoten en stoten.

Het is ook veel dunner en lichter dan eerdere horloges, en valt vooral op in vergelijking met de 45 mm Google Pixel Watch 3; De Google Watch is 14,3 mm diep, terwijl de Series 10 slechts 9,7 mm diep is. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om grote, stevige sporthorloges te dragen – hoe groter hoe beter, zeg ik altijd – maar ik ken mensen, waaronder mijn eigen man, die niet kunnen slapen terwijl ze ze dragen omdat ze te groot zijn.

De achterkant is nu ook van metaal, om wat hardwarewijzigingen door te voeren en het handgevoel te verbeteren, hoewel ik niet echt zoveel verschil zie of voel als ik het vergelijk met de keramische achterkant van de vorige Apple Watch. Ik hou van de gepolijste aluminium gitzwarte afwerking, hoewel mijn vette vingertoppen wel zichtbaar zijn.

De gebogen randen weerspiegelen het ontwerp van de Pixel Watch 3, maar de schermen werken anders. Ik heb de twee horlogeschermen vergeleken en de Series 10 heeft een bredere kijkhoek; Het scherm van de Pixel Watch 3 wordt veel sneller onleesbaar dan de Series 10 wanneer je het horloge van je af draait. Ik kan deze verandering moeilijk vinden Dat handig: ik ben een zeer actieve werkende moeder van twee kinderen en twee honden, maar op de een of andere manier heb ik er zelfs geen moeite mee om mijn pols naar mijn gezicht te bewegen.